Miten voi olla?

Taas tuntuu, kuin maailma olis pysähtynyt. Lapset nukkuu, ja miehen kuorsaus täyttää muuten niin hiljaisen tilan.

otinpa taas kaljaa, kaks tuntia seurailin feispuukkia, ja sitten mitä? Löydän itseni taas yksinäisestä olosta. ootteko te kaikki nukkumassa?

Mihin jäi se nuoruuden into, kun funtsitaan, tykkääköhän se musta? Mitähän ne ajattelee musta? Se kaikki vaihtuu siihen, kun odotetaan viikonloppua, olis edes hetki hiljaista, ja nyt on liian hiljaista.

Liikkuukohan tuolla ulkona susia? meidän takapihalla? Onkohan niillä kylmä, voisiko ne päästä sisälle jos ne hyökkäis lasin läpi? Entäs tuijottaako joku mua mun selän takana? Onkohan sillä joku ase, voi räkä, meillä on takana puutarhakaluston lasipöytä, sen jos heittäis lasin läpi, pääsis sisään. Yäk.

Mahtaako joku haluta pölliä mun auton? Sen voi pölliä helposti. siis jos osaa murtautua autoon. Mä en osaa, en oo katsonu tarpeelliseks opetellakaan.

Ja jos joku haluaisi tehdä pahaa meille, heräiskö toi kuorsaava otus, jos menisin kiljumaan? En vois kyll kiljuu, kun lapset vois herätä, eli tarttee kehittää suunnitelma. Auttais jos laittais verhot kiinni. Ja poistais sen pöydän.

 

On kurjaa, koska mun suuri Suunnitelma lähtee käyntiin? Koska musta tuntuu oikeasti, että mun elämällä on joku suurempi tarkoitus, mietin pitäiskö mun alkaa kirjottamaan biisejä. On vaan pulma, kun materiaalia riittäis noin viiteen biisiin. Miten noi isoot starat tekee lauluja? Sama aihe, eri näkökanta? Niin vois tehdä, mä oon hyvä funtsimaan juttuja eri kantilta. Siinä on kyllä se ongelma, että sarjamurhaajatkin saa mun päässä anteeksiannon, kun alan pohtimaan niiden tarkoitusperiä.

Ei kyllä pedofiilit, sille toiminnalle ei löydy puolustusta, eikä eläinten kidutukselle. Eikä raiskaajille.

Mutta vaikka pettäminen. Sille on helppo löytää syy, ihminen kun on loistava, kun täytyy puhua paskaa ja puolustella sitä. Ja se on monin osin hyväksyttävää, vaikka aina on joku moralisti joka rinnastaa petoksen noihin aiempiin.

Mutta tosiasia on, että kun luovuttaa ja pettää, on ajan kysymys koska joku haluaa selityksen. Ja mikä sen helpompaa kuin antaa se jos se tarkoittaa että sitten helpottaa.

Ja niin vaan asia on puitu maton alle.

mutta tässä tätä. Miettikää, jos en olis löytäny tätä vuodatusta, oliskos teillä mukavampaa jakaa pullareseptejänne?